Acompanyament Osteopàtic De La Dona

L’osteopatia és una ciència terapèutica que té un abordatge global del organisme, una visió amplia de tot el cos. Valora quina és la causa que altera el funcionament de tot el sistema músculo.esquelétic, visceral i craneal.

El tractament osteopàtic és una eina que pot acompanyar a la dona al llarg de la seva vida hormonal, adequant a cada moment les necessitats. Mitjançant tècniques precises i suaus, sense perill.

Hi ha certes èpoques de la vida, que coincideixen amb els canvis hormonals, que la dona pot trobar.se dolències a nivell corporal …és a dir una mala adaptació.

Un d`aquests cicles hormonals és la menstruació. En alguns casos la dona manifesta signes premenstruals ( dolor i inflor als pits i abdomen, pesadesa de les cames, dolor lumbar , migranyes, …). També podem trobar.nos amb aleracions del cicle menstrual, regles molt dolorores o interrupció de la menstruació. Amb l’osteopatia podrem retrobar l’equilibri del nostre cos i un cicle normal.

Durant l’embaràs el cos de la dona té molts canvis físics i en tots els sistemes corporals ( circulatori, digestiu, …). L’osteopatia ajudarà a adaptar el cos en cada trimestre de l’embaràs i a evitar o tractar les dolències principals en aquest periode degudes al creixement del fetus: dolors columna o cóccix, ciàtica, sensació de pesadesa sobre la pelvis, mala circulació, mala digestiu, restrenyiment ….

Si el cos rep bé els canvis durant la gestació, facilitaran el treball durant el part , les articulacions estaran més lliures i mòbils i facilitaran la sortida el fetus, en cas contrari podrien complicar el moment de l’expulssiu.

La dona embarassada no és una dona malalta i quan pateix símptomes que perduren s’haurien de tractar amb un professional especialitzat..

En el post.part el cos de la mare torna fisiológicamente al seu lloc, poden presentar.se dolències articulars, musculars o/i viscerals depenent de com el cos s’hagi adaptat als canvis durant i/o com hagi anat el part, si ha calgut instrumentació , si l’expulssiu ha estat molt llarg, en cas d’estrip o episiotomia… alguns dels símpotems més habituals són poden aparèixer dolor al cóccix, sensació de pes, pèrdues d’orina… Mitjançant el tècniques d’osteopatia podrem torna a equilibrar la pelvis i trobar l’estabilitat dels òrgans pèlvics i abdominals.

L’osteopatia pot ser una ajuda en algun casos de infetilitat, per causa mecànica, és a dir quan hi ha una manca de mobilitat del coll uteri, o mala mobilitat de les trompes, degut a vegades a cicatrius d’apendicitis o altres cirugies intrapèlviques.

Algunes dones manifesten més simtomatologia durant la menopausa, degut al canvi hormonal i mitjançat l’osteopatia serà més fácil trobar de nou un equilibri .