Acompanyament Osteopàtic De La Dona

L’osteopatia és una ciència terapèutica que té un abordatge global del organisme, una visió amplia de tot el cos. Valora quina és la causa que altera el funcionament de tot el sistema músculo.esquelétic, visceral i craneal.

El tractament osteopàtic és una eina que pot acompanyar a la dona al llarg de la seva vida hormonal, adequant a cada moment les necessitats. Mitjançant tècniques precises i suaus, sense perill.

Hi ha certes èpoques de la vida, que coincideixen amb els canvis hormonals, que la dona pot trobar.se dolències a nivell corporal …és a dir una mala adaptació.

Un d`aquests cicles hormonals és la menstruació. En alguns casos la dona manifesta signes premenstruals ( dolor i inflor als pits i abdomen, pesadesa de les cames, dolor lumbar , migranyes, …). També podem trobar.nos amb aleracions del cicle menstrual, regles molt dolorores o interrupció de la menstruació. Amb l’osteopatia podrem retrobar l’equilibri del nostre cos i un cicle normal.

Durant l’embaràs el cos de la dona té molts canvis físics i en tots els sistemes corporals ( circulatori, digestiu, …). L’osteopatia ajudarà a adaptar el cos en cada trimestre de l’embaràs i a evitar o tractar les dolències principals en aquest periode degudes al creixement del fetus: dolors columna o cóccix, ciàtica, sensació de pesadesa sobre la pelvis, mala circulació, mala digestiu, restrenyiment ….

Si el cos rep bé els canvis durant la gestació, facilitaran el treball durant el part , les articulacions estaran més lliures i mòbils i facilitaran la sortida el fetus, en cas contrari podrien complicar el moment de l’expulssiu.

La dona embarassada no és una dona malalta i quan pateix símptomes que perduren s’haurien de tractar amb un professional especialitzat..

En el post.part el cos de la mare torna fisiológicamente al seu lloc, poden presentar.se dolències articulars, musculars o/i viscerals depenent de com el cos s’hagi adaptat als canvis durant i/o com hagi anat el part, si ha calgut instrumentació , si l’expulssiu ha estat molt llarg, en cas d’estrip o episiotomia… alguns dels símpotems més habituals són poden aparèixer dolor al cóccix, sensació de pes, pèrdues d’orina… Mitjançant el tècniques d’osteopatia podrem torna a equilibrar la pelvis i trobar l’estabilitat dels òrgans pèlvics i abdominals.

L’osteopatia pot ser una ajuda en algun casos de infetilitat, per causa mecànica, és a dir quan hi ha una manca de mobilitat del coll uteri, o mala mobilitat de les trompes, degut a vegades a cicatrius d’apendicitis o altres cirugies intrapèlviques.

Algunes dones manifesten més simtomatologia durant la menopausa, degut al canvi hormonal i mitjançat l’osteopatia serà més fácil trobar de nou un equilibri .

Article de mostra 2

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus convallis nec orci eu porttitor. Etiam in aliquet tellus, feugiat lobortis dui. Vestibulum scelerisque eget felis sed elementum. Suspendisse at scelerisque sapien. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Phasellus non mi libero. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Integer pharetra tristique consectetur. Praesent nec tellus nec nunc imperdiet consequat. In in lorem vitae ligula feugiat interdum in eu eros. Nulla facilisi. Sed nec semper felis. Nam interdum a dolor quis vulputate.

Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Nunc sit amet ex nec nibh convallis porttitor ut laoreet erat. Quisque laoreet sem ac urna faucibus pellentesque a eget tortor. Praesent consectetur vulputate euismod. Suspendisse et ex ultricies, tristique augue quis, mollis nulla. Nullam at facilisis orci. Maecenas mattis tortor velit, in aliquam ante porttitor id. Integer elementum molestie ligula et ornare. Quisque imperdiet, risus in ullamcorper eleifend, ante nisi ultricies augue, hendrerit euismod dolor ligula sed neque. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Curabitur facilisis pellentesque ante, in accumsan purus mollis at. Fusce ultricies quis tortor a laoreet. Duis at metus at nibh ornare sodales id et leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec nec neque quam.