La faixa abdominal durant l’embaràs

SI ESTÀS EMBARASSADA  MOU-TE!!

Durant l’embaràs el teu cos canvia físicament i també canvia la postura. Aquests canvis són a causa de les hormones. El pes i el creixement de l’úter provoquen una distanciació dels músculs abdominals, la corba lumbar s’accentua creant una hiperlordosi i els malucs augmenten la posició de rotació externa.

Sovint el ritme diari de feina continua durant l’embaràs i el cansament ens arrossega! Ens oblidem de buscar un espai per a poder-nos dedicar una estona diària a nosaltres. Anima’t a cuidar el teu cos per prevenir dolor durant l’embaràs i facilitar la recuperació post part!

Per tal de poder adaptar-se a tots aquests canvis sense dolor, és imprescindible tenir un cos mòbil durant l’embaràs. Si estàs embarassada, mou-te! Un treball de consciència, control postural i exercicis específics durant l’embaràs pot evitar el dolor i acompanyar els canvis.

La debilitat de la musculatura abdominal durant l’embaràs i l’increment de la corba lumbar, ens comporta més dolor a nivell lumbar i pèlvic. A la llarga, el sòl pelvià pot quedar alterat i poden aparèixer símptomes durant l’embaràs, com per exemple pèrdues d’orina, varis vulvars, morenes, dolor al sòl pelvià…

Aprèn a fer exercicis per la faixa abdominal durant l’embaràs, milloraràs la teva postura, evitaràs dolor de la columna dorsal i a les lumbars i també evitaràs alteracions al sòl pelvià durant l’embaràs i durant el post part.

Sabies que tenir una bona faixa abdominal facilitarà la fase de l’expulsiu durant el part?

Tenint cura de la teva faixa abdominal durant l’embaràs amb exercicis abdominals específics, pots evitar una diàstasi i recuperar el teu abdomen i el sòl pelvià sense cap problema després del part.

Gemma Solà: Fisioterapeuta i Osteòpata especialitzada en sòl pelvià, ginecologia i pediatria

Fisio Integral som professionals en aquest camp i et podem ajudar.