Girona: 972 211 274 | L'Escala: 972 77 35 67 info@fisiointegral.org
PERQUÈ ÉS IMPORTANT TREBALLAR L’EQUILIBRI?

PERQUÈ ÉS IMPORTANT TREBALLAR L’EQUILIBRI?

Perquè és important treballar l’equilibri?

Dins les classes de gimnàstica terapèutica introduïm exercicis que ens permeten treballar l’equilibri de manera progressiva. Aquesta funció és tan essencial com reforçar o estirar la musculatura, però sovint la passem per alt perquè no la veiem com una necessitat immediata, fins que arriba un dia que notem inestabilitat o inseguretat en el moviment.

 L’equilibri no és només una habilitat física: és una capacitat clau per moure’ns d’una manera coordinada, eficient i adaptada a cada situació. Sense una bona gestió de l’equilibri, un múscul fort no és funcional, i un cos flexible pot esdevenir vulnerable.

 

Treballar l’equilibri és important perquè:

 

  • Millora el control motor i la consciència corporal. Els sistemes visual, vestibular i propioceptiu sintegren per mantenir-nos estables. Quan entrenem lequilibri, afavorim la comunicació entre aquests sistemes i el cervell, tot millorant el temps de resposta i la organització del moviment.  

  •  Activa la musculatura estabilitzadora profunda (core, glutis, paravertebrals…) A diferència dels exercicis de força convencionals, el treball dequilibri involucra de forma natural els músculs estabilitzadors, responsables de mantenir lalineació i evitar compensacions. 

  •   És clau en la prevenció de caigudes. Els entrenaments específics dequilibri han demostrat reduir significativament el risc de caigudes i millorar la confiança en el moviment que suposen les activitats diàries.

  • Millora el rendiment global i la qualitat de vida. Un cos amb bon equilibri es mou amb menys tensió, gasta menys energia i respon millor als reptes posturals del dia a dia (pujar escales, girar-se, caminar per un terreny irregular…).
Taller SÒL PELVIÀ I FAIXA ABDOMINAL

Taller SÒL PELVIÀ I FAIXA ABDOMINAL

Taller 

SÒL PELVIÀ I FAIXA ABDOMINAL

Exercicis d’activació del sòl pelvià, Hipopressius, tronc i molt més…

Divendres 28 de novembre de 17:30 a 19h, a Girona

Aquest taller és per a tu sí:

  • Vols aprendre exercicis i posar consciència al teu sòl pelvià.
  • Vols saber com i de quina manera s’activa el teu sòl pelvià durant les activitats del teu dia. 
  • Eines i exercicis de prevenció integració per a millorar i cuidar la salut del sòl pelvià.

Per prevenir futurs problemes des d’una visió integrativa i holística. 

No esperis a tenir símptomes, si pots prevenir-los.

I si tens símptomes no t’ho pots perdre.

Gemma Solà, fisioterapeuta – osteòpata i PNI , especialitzada en salut hormonal de la dona, sòl pelvià, obstetrícia, ginecologia. Acompanya a dones fa més de 25 anys.