L’articulació temporo mandibular, és una de les articulacions més afectades del cos humà.

Saps quina és la seva Simptomatologia?

• Dolor o dificultat al mastegar
  • Hipo o hipermobilitat dels moviments mandibulars
  • Crepitació, sorolls articulars
  • Assimetria en l’obertura de la boca
  • Mala oclusió
  • Pressió o sorolls a nivell auditiu
  • Dolor a cara, cap, clatell, d’esquena

Així doncs problemes de mala oclusió, bruxisme, visuals, auditius, posturals, emocionals ( estrès, ansietat…)… poden acabar afectant a aquesta articulació localitzada en el nostre crani.

Què fem des de la fisioteràpia?

• Valorarem la postura de la persona, posicionament del cap, de les espatlles, del torax…
  • Valorarem la mobilitat articular tan de l’ATM com de la columna cervical, hioides, clavícules, escàpules i de la caixa toràcica.
  • Valorarem els punts gatell de temporal, masseters, pterigoideo extern i intern, i de la musculatura que conforma el terra de la boca, com seria el digàstric, milohioideo, genihioideo i estilohioideo.
  • Tractarem amb teràpia manual, tan a nivell extern com possiblement hi ha la necessitat de fer un treball intrabucal.
  • I molt important serà el treball actiu per part del pacient, així que ensenyarem exercicis. Exercicis respiratòris per disminuir estrès i baixar to muscular i exercicis on implicarem el moviment ocular i/o el de la llengua i/o de la columna cervical.

Buscarem l’equilibri entre totes les estructures per millorar-ne la funció.

Elisabet Surià Sabater
Fisioterapeuta i P.N.I.