Acupuntura – Medicina Tradicional Xinesa (MTX) a Fisiointegral l’Escala

Des d’aquest mes d’abril, el nostre centre de Fisiointegral L’Escala tindrà a la vostra disponibilitat el tractament d’Acupuntura.

L’acupuntura, o també coneguda com la Medicina Tradicional Xinesa (MTX), compta amb més de 5.000 anys d’història. Així com el Taoisme, dedica la seva atenció a equilibrar l’energia (Qi) que circula constantment.

La MTX considera que l’origen de la patologia roman en els desequilibris del Qi dins el nostre organisme. Creu que qualsevol incidència interna (funcionament deficient d’algun òrgan, predisposicions heretades a patir certes dolències, sistema immunològic deprimit,…) o externa (traumatisme, lesions esportives, estrès professional o personal, sensibilitat excessiva als agent climatològics com el vent, la humitat…) pot esdevenir un factor que ens afecti negativament i, depenent del grau d’exposició o vulnerabilitat de l’individu, ens faci emmalaltir.

Per tal de restaurar el flux energètic s’actua sobre els Tsubos, coneguts com els punts acupunturals, que connecten els meridians i els òrgans interns entre si.

L’acupuntura es tracta en diferents camps:

Múscul-esquelètic:

Dolor columna cervical, toràcic i lumbar

Artrosi, tendinitis, contractures musculars

Sistema digestiu:

Gastritis, estrenyiment, diarrea

Inflamacions i infeccions:

Rinitis, cistitis, sinusitis, dermatitis

Ginecologia:

Infertilitat, acompanyament durant la gestació, trastorns menstruals

Altres:

Ansietat, insomni, cefalea, tabaquisme, asma, hipertensió arterial, obesitat, tiroides